10 Tempat Makan Malam Sedap di Sabak Bernam Best 2024

Modirosa

Yo, korang! Kalau dah terasa lapar waktu malam, tak payah risau. Aku ada list tempat-tempat Makan Malam Sedap di Sabak Bernam untuk korang!

Jom kita explore setiap tempat ni untuk experience makan malam yang takkan korang lupa. So, meh kita terjah!

Makan Malam Sedap di Sabak Bernam

Berikut ni 10 tempat Makan Malam Sedap di Sabak Bernam yang tak boleh korang lepaskan bila singgah kat sini.

Setiap tempat ada ciri-ciri unik sendiri, tapi yang pasti semuanya sedap gila. Jom pilih yang korang paling teruja nak cuba dan share pengalaman korang dengan kawan-kawan!

1. Makan Malam Sedap di Sabak Bernam Mr Adha Ikan Bakar Sabak Bernam

AlamatLot 3729, Jalan Bagan, Sungai Pulai, 45200 Sabak, Selangor, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 4.00 petang – 11.00 malam
(Selasa & Rabu tutup)
Nombor Telefon+60173296991
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/rDHtck3y5qhX7QaHA

Restoran MR ADHA Ikan Bakar di Sabak Bernam adalah tempat yang sempurna untuk menyantap makan malam yang enak. Saya baru-baru ini mengunjungi restoran ini dan saya benar-benar terkesan dengan makanan lezat yang mereka sajikan.

Salah satu menu yang sangat direkomendasikan adalah ikan bakar. Ikan segar dipanggang dengan sempurna hingga kulit ikannya krispi dan dagingnya lembut. Rasanya begitu enak dan lezat. Selain ikan bakar, restoran ini juga menawarkan beragam hidangan laut seperti sotong goreng tepung dan udang butter yang juga sangat lezat.

Selain makanannya yang lezat, layanan di restoran ini juga sangat baik. Para stafnya sangat ramah dan membantu. Mereka dengan senang hati menjelaskan menu dan memberikan rekomendasi kepada para pelanggan. Pelayanannya juga cepat dan efisien, sehingga membuat pengalaman makan malam saya menjadi lebih menyenangkan.

Harga makanan di restoran ini juga sangat terjangkau. Anda dapat menikmati hidangan laut yang lezat dengan harga yang wajar. Portionnya juga cukup besar, sehingga puas dan kenyang setelah makan.

Secara keseluruhan, MR ADHA Ikan Bakar adalah tempat yang sempurna untuk makan malam sedap di Sabak Bernam. Makanan lezat, layanan yang ramah, dan harga yang terjangkau membuat restoran ini menjadi pilihan yang tepat untuk bersantap. Saya sangat merekomendasikan restoran ini kepada semua orang yang mencari tempat makan yang enak di Sabak Bernam.

2. Makan Malam Sedap di Sabak Bernam Restoran Haziq Sabak Bernam

Alamat1 E, Jalan Raja Chulan, Pekan Sabak Bernam, 45200 Sabak, Selangor, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Jumaat, Ahad : 11.00 pagi – 8.00 malam
Sabtu : 8.00 pagi – 8.00 malam
Nombor Telefon
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/rNKYQusfyaALin6M8

Restoran Haziq yang terletak di Sabak Bernam merupakan salah satu restoran yang menyajikan makan malam yang sedap dan memuaskan. Restoran ini menawarkan berbagai hidangan lezat yang pasti memenuhi selera setiap pengunjung.

Salah satu hidangan yang sangat direkomendasikan adalah ayam panas panas. Ayam ini disajikan dalam keadaan panas, renyah di luar namun lembut di dalam. Rasanya yang gurih dan pedas pas membuat hidangan ini begitu menggugah selera.

Selain itu, Mee goreng di restoran ini juga sangat enak. Mee ini memiliki tekstur yang tepat dan disajikan dengan bumbu yang khas, membuatnya memiliki cita rasa yang unik dan menggugah selera. Tempatnya yang jadul juga memberikan nuansa yang berbeda saat menikmati hidangan ini.

Selama kunjungan saya ke Restoran Haziq, saya dapat merasakan kebersihan yang memadai. Meskipun perlu ditingkatkan, restoran ini tetap menjaga kebersihan tempat makan untuk kenyamanan pengunjung.

Pelayanan di restoran ini cukup baik dan ramah. Meskipun ada ulasan negatif tentang juru masak yang kasar, saya tidak mengalami hal tersebut. Semua pelayan tampak siap untuk melayani dengan baik dan memberikan yang terbaik kepada setiap pelanggan.

Secara keseluruhan, Restoran Haziq adalah tempat yang pantas untuk mencoba makan malam di Sabak Bernam. Hidangan yang sedap, kebersihan yang memadai, dan pelayanan yang baik membuat pengalaman makan di restoran ini menjadi menyenangkan. Saya sangat merekomendasikan menyantap makan malam di Restoran Haziq ketika berada di Sabak Bernam.

3. Makan Malam Sedap di Sabak Bernam Dapur Kak Mala Sabak Bernam

AlamatNo 11, Jalan Pasar, Pekan Sabak Bernam, 45200 Sabak, Selangor, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Khamis, Sabtu, Ahad : 4.00 petang – 12.00 malam
(Jumaat tutup)
Nombor Telefon+60132565435
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/iNm2mk7vRFKJYxqK9

Dapur Kak Mala merupakan salah satu restoran di Sabak Bernam yang menyajikan makan malam yang sedap. Restoran ini memiliki suasana yang nyaman dan harga makanannya juga terjangkau. Saya sangat puas dengan pengalaman makan malam saya di sini.

Salah satu menu yang sangat saya rekomendasikan adalah Spaghetti Cabonara. Rasanya sangat enak dan porsinya juga cukup banyak. Saya juga mencoba Nasi Lemak Ayam Bakar, dan ternyata rasanya tidak mengecewakan. Ayamnya empuk dan nasi lemaknya lezat.

Selain itu, potongan ayam di sini memiliki nilai yang sangat baik. Saus lada hitamnya memberikan rasa yang khas. Harga potongan ayamnya juga sangat terjangkau, hanya RM5. Jika Anda juga ingin mencoba makanan barat lainnya, restoran ini memiliki berbagai pilihan yang menggugah selera.

Staf di Dapur Kak Mala ramah dan pelayanannya cepat. Restoran ini juga cocok untuk makan malam cepat dan sesuai dengan anggaran. Meskipun tempatnya agak terpencil, nilai makanan barat yang diberikan sebanding dengan harganya.

Secara keseluruhan, saya sangat menikmati makan malam di Dapur Kak Mala. Makanan yang sedap, harga yang terjangkau, dan pelayanan yang baik membuat pengalaman makan malam saya menjadi menyenangkan. Saya akan merekomendasikan restoran ini kepada teman-teman saya.

4. Restoran Gembira (Kai Lock) Sabak Bernam

Alamat1, Jalan Menteri, Pekan Sabak Bernam, 45200 Sabak, Selangor, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Jumaat : 10.00 pagi – 11.00 malam
(Sabtu & Ahad tutup)
Nombor Telefon+60332161721
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/uyiUJ7ewk4RnK47e7

Restoran Gembira (Kai Lock) di Sabak Bernam adalah tempat yang sangat saya sukai untuk makan malam sedap. Saya telah mengunjungi restoran ini beberapa kali dan setiap kali saya pergi, saya selalu puas dengan makanan yang mereka sajikan.

Salah satu hidangan favorit saya di restoran ini adalah Mie Kari. Hidangan ini hanya dihargai RM4.70 dan rasanya sungguh lezat. Mie ini diberikan dengan hidangan kari yang benar-benar enak. Selain itu, mereka juga menyajikan Mie Kering yang juga sangat nikmat dengan harganya yang sama, RM4.70. Rasanya yang sedang membuat mie ini menjadi pilihan yang sempurna.

Satu hal yang saya suka tentang restoran ini adalah suasana yang ramah dan hangat. Restoran ini menjadi tempat para tetangga setempat untuk makan dan berbincang di malam hari. Ini memberi kesan nyaman dan bersahabat bagi pelanggan.

Selain itu, saya juga harus menyebutkan Char Kuey Teow mereka yang luar biasa enak. Rasanya kuey teow ini benar-benar menggugah selera, meskipun tidak ada udang di dalamnya. Teksturnya sempurna dan bumbunya begitu lezat.

Secara keseluruhan, Restoran Gembira (Kai Lock) adalah tempat yang sempurna untukakan malam yang sedap di Sabak Bernam. Mereka menawarkan hidangan yang lezat dengan harga yang terjangkau. Saya sangat merekomendasikan restoran ini kepada siapa pun yang mencari tempat makan malam yang enak dan ramah di daerah ini.

5. Kapten Seafood Sabak Bernam

AlamatLot PT 628,simpang 4, Taman Seri Nakhoda, 45200 Sabak, Selangor, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 4.00 petang – 11.00 malam
Nombor Telefon+60132757536
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/CALcQPENEB7QyT34A

Restoran Kapten Seafood di Sabak Bernam sangat menarik perhatian saya sebagai pengunjung. Saya pernah berkunjung ke sana untuk makan malam dan saya sangat terkesan dengan pengalaman saya di sana.

Makanan di Kapten Seafood benar-benar lezat dan menggugah selera. Saya sangat merekomendasikan hidangan cumi buttermilk mereka. Rasanya sangat sempurna, dengan tekstur yang lembut dan rasa yang kaya. Selain itu, ikan kukus lemon mereka juga menjadi favorit saya. Hidangan ini memiliki rasa yang segar dan sangat memanjakan lidah.

Pelayanan di restoran ini juga patut diacungi jempol. Para staf sangat ramah dan membantu, mereka dengan sabar menjawab semua pertanyaan dan memberikan rekomendasi yang baik. Pelayanannya juga cukup cepat dan efisien. Restoran ini juga memiliki suasana yang nyaman dan bersih, sehingga membuat saya merasa sangat nyaman selama makan malam saya.

Harga makanan di Kapten Seafood juga terjangkau. Anda bisa menikmati hidangan laut yang lezat dengan harga yang wajar. Hal ini membuat restoran ini menjadi tempat yang cocok untuk makan malam bersama keluarga atau teman-teman.

Secara keseluruhan, saya sangat puas dengan pengalaman makan malam saya di restoran Kapten Seafood di Sabak Bernam. Saya merekomendasikan tempat ini kepada semua orang yang mencari hidangan laut yang lezat dan suasana yang nyaman. Saya pasti akan kembali lagi untuk mencoba hidangan-hidangan baru yang mereka tawarkan.

6. Makan D’Warung Sabak Bernam

AlamatLot 162, Batu 1, Jalan Sepintas, 45200 Sabak, Selangor, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Sabtu : 4.00 petang – 10.00 malam
(Ahad tutup)
Nombor Telefon+60193993547
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/HsdJzjSgCXM66u7f9

Restoran Makan D’Warung di Sabak Bernam merupakan destinasi yang sangat disyorkan untuk makan malam yang sedap. Saya telah mengunjungi restoran ini secara peribadi dan menikmati pengalaman makanan yang mengenyangkan dan memuaskan.

Restoran ini menawarkan lebih dari 25 hidangan yang terdapat dalam menu mereka. Setiap hidangan disajikan dengan rasa yang autentik dan berkualiti tinggi. Saya sangat terpesona dengan pelbagai hidangan makanan tradisional Melayu yang mereka tawarkan. Hidangan ini tidak hanya enak, tetapi juga memberikan cita rasa yang istimewa.

Selain itu, saya juga terkesan dengan layanan yang diberikan oleh kakitangan restoran ini. Mereka sangat mesra dan peramah, pastikan setiap pelanggan merasa selesa dan puas semasa makan di sini. Mereka sangat cekap dalam mengendalikan pesanan dan menghantar makanan dengan cepat.

Suasana restoran ini juga sangat menyenangkan dengan hiasan tradisional yang cantik. Saya berasa seperti berada di tempat yang nyaman dan santai semasa makan malam di sini. Makanan yang disajikan dihidangkan dengan cara yang estetik dan menarik, menjadikannya pengalaman makan semakin istimewa.

Secara keseluruhannya, saya amat merekomendasikan restoran Makan D’Warung di Sabak Bernam untuk pengalaman makan malam yang sedap. Makanan yang enak, layanan yang baik, dan suasana yang menyenangkan membuat restoran ini menjadi tempat yang sempurna untuk menikmati hidangan tradisional Melayu yang lezat. Jadi, jika anda berada di Sabak Bernam, jangan lepaskan peluang untuk melawat restoran ini dan merasai kelezatan makan malam mereka yang sedap.

7. Warung Ceghita Sabak Bernam

AlamatLot 112, Jalan Sungai Air Tawar, Kampung Banting, 45200 Sabak, Selangor, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 6.30 pagi – 12.00 malam
Nombor Telefon+60176189939
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/ubwd2XFgPNCKjFCV6

Makan malam di Ceghita Beauty Natural di Sabak Bernam sungguh menyenangkan. Restoran ini menawarkan hidangan yang lezat dan memuaskan. Saya sangat terkesan dengan menu yang disajikan di sini.

Salah satu hidangan yang paling saya nikmati adalah nasi lemak ala kampung. Nasi lemak ini benar-benar enak dan autentik. Itu sempurna dimasak dengan santan yang kaya dan memiliki aroma yang harum. Saya juga mencoba kari domba mereka yang luar biasa. Rasa kari yang kuat dan empuknya daging domba memberikan kepuasan bagi lidah saya.

Selain itu, layanan di Ceghita Beauty Natural juga sangat baik. Para staf ramah dan cekatan dalam melayani tamu. Mereka dengan senang hati menjelaskan menu dan memberikan rekomendasi yang baik. Pemilik restoran juga sangat peduli dengan pengalaman pelanggan dan siap menerima masukan untuk meningkatkan kualitas dan layanan mereka.

Atmosfer restoran ini juga sangat menyenangkan. Restoran ini terletak di pinggir jalan, memberikan nuansa pedesaan yang menenangkan. Suasana santai dan nyaman di dalam restoran membuat makan malam saya di sini benar-benar menyenangkan.

Secara keseluruhan, saya sangat merekomendasikan Ceghita Beauty Natural untuk makan malam di Sabak Bernam. Hidangan lezat, layanan yang baik, dan atmosfer yang menyenangkan membuat pengalaman makan malam di sini tak terlupakan. Jangan lewatkan kesempatan untuk mencicipi hidangan yang lezat ini ketika berada di daerah ini.

8. KFC Sabak Bernam

AlamatLot 496, Plot No, 16, Jalan Menteri, Taman Berjaya, 45200 Sabak, Selangor, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 10.00 pagi – 11.00 malam
Nombor Telefon+60332163946
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/GfD77svWv2VaWMf16

Saya telah menikmati makan malam yang sedap di KFC Sabak Bernam. Restoran ini menawarkan ayam goreng yang besar dan enak. Pelayanannya juga baik dengan staf yang ramah dan sopan. Saya sangat puas dengan pengalaman makan di sini.

Namun, terdapat beberapa hal yang perlu diperbaiki. Toilet di restoran ini sangat kotor dan berbau tidak sedap. Lantai dua juga terlihat tidak terurus dengan banyak sisa makanan dan bekas makanan yang ditinggalkan oleh pelanggan terbiar begitu saja. Saya berharap agar restoran ini bisa lebih menjaga kebersihan agar suasana menjadi nyaman bagi pengunjung.

Selain itu, saya juga mengalami sedikit kelambatan dalam pelayanan. Cashier restoran tidak terlalu ramah dan terkesan tidak bersemangat saat mengambil pesanan. Saya berharap agar semua staf restoran ini bisa meningkatkan sikap dan keramahan dalam melayani pelanggan.

Secara keseluruhan, meski ada beberapa kekurangan, saya masih bisa menikmati makan malam yang sedap di KFC Sabak Bernam. Saya merekomendasikan restoran ini kepada mereka yang mencari makanan cepat saji dengan rasa yang memuaskan.

9. D’ Dapoq Mak Abah Sabak Bernam

AlamatLot 5318, Batu 69, Jalan Feri, 45200 Sabak, Selangor, Malaysia
Waktu OperasiIsnin, Rabu – Ahad : 5.00 petang – 12.00 malam
(Selasa tutup)
Nombor Telefon+60172643442
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/yzFDqYA3BQp3t4iz9

Restoran ‘makan malam sedap di Sabak Bernam’: D’ Dapoq Mak Abah adalah tempat yang sangat direkomendasikan untuk makan malam yang lezat di Sabak Bernam. Saya telah mengunjungi restoran ini beberapa kali dan saya sangat puas dengan pengalaman makan saya di sini.

Makanan di D’ Dapoq Mak Abah benar-benar enak. Mereka menyajikan berbagai menu khusus seperti nasi lemak dengan sambal sotong, goreng Thai, dan Western fried. Yang tidak boleh Anda lewatkan adalah Burger Ramly mereka yang lezat dan autentik. Rasa burger lokal mereka sungguh istimewa.

Selain itu, chef di D’ Dapoq Mak Abah adalah ahli dalam memasak makanan yang lezat. Menunya sederhana tetapi penuh dengan cita rasa otentik. Saya sangat menyukai betapa mereka tidak menggunakan terlalu banyak bumbu, tetapi makanan mereka tetap lezat dan menggugah selera.

Selain itu, tempat ini juga memiliki suasana yang menyenangkan. Pelayanannya sangat ramah dan cepat tanggap. Restoran ini juga bersih dan tertata rapi. Saya merasa nyaman saat makan di sini.

Secara keseluruhan, saya sangat merekomendasikan restoran ‘makan malam sedap di Sabak Bernam’: D’ Dapoq Mak Abah. Mereka menyajikan makanan yang enak dengan harga yang terjangkau. Jika Anda mencari tempat makan malam yang lezat di Sabak Bernam, jangan ragu untuk mencoba D’ Dapoq Mak Abah.

10. The Make Sabak Bernam

AlamatPusat penjaja, No 6 kedai MDSB, Taman Berjaya, 45200 Sabak, Selangor, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 10.00 pagi – 8.00 malam
Nombor Telefon+601172970870
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/pjc1v2GJjCKLSeAx5

The Make Sabak Bernam adalah restoran yang menyajikan makanan malam yang sangat sedap di Sabak Bernam. Restoran ini memiliki berbagai pilihan hidangan yang lezat dan menggugah selera. Saya sangat merekomendasikan tempat ini kepada siapa pun yang ingin menikmati santapan malam yang memuaskan di daerah ini.

Salah satu hidangan yang harus dicoba di sini adalah Croffel biscoff, yang benar-benar lezat. Saya sangat menyukai rasa campuran antara kerak kue croissant dan cokelat biscoff yang manis. Rasanya nikmat dan sangat memanjakan lidah. Selain itu, ayam dumpling mereka juga merupakan hidangan yang lezat dan sangat direkomendasikan.

Selain makanan yang lezat, pelayanan di The Make Sabak Bernam juga sangat baik. Staf di sini sangat ramah dan selalu siap membantu. Mereka dengan cepat melayani pesanan dan membuat pengalaman makan malam saya menjadi menyenangkan.

Tempat ini juga cocok untuk berkumpul dengan pasangan atau teman. Meskipun tempatnya kecil, ia memiliki suasana yang nyaman dan hangat. Parkir juga tidak menjadi masalah di sini, karena ada banyak tempat parkir yang tersedia.

Secara keseluruhan, The Make Sabak Bernam adalah tempat yang sempurna untuk makan malam yang sedap di Sabak Bernam. Hidangan lezat, pelayanan yang baik, dan suasana yang nyaman membuat pengalaman makan malam saya di sini menjadi sangat menyenangkan. Saya sangat merekomendasikan tempat ini kepada siapa pun yang mencari tempat makan sedap di Sabak Bernam.

FAQ

  1. Apa tempat yang paling best untuk makan seafood?
    • Jawapan: Kapten Seafood memang pilihan utama!
  2. Berapa range harga untuk makan di Restoran Haziq?
    • Jawapan: Biasanya antara RM15 – RM30, tergantung pada pesanan korang.
  3. Ada tempat yang buka sampai lewat malam tak?
    • Jawapan: Warung Ceghita dan Dapur Kak Mala ada operasi lepas pukul 10 malam.
  4. Apa signature dish di Mr Adha Ikan Bakar?
    • Jawapan: Tak boleh lepaskan ikan bakar dengan sambal pedas!
  5. Adakah tempat-tempat ni halal?
    • Jawapan: Kebanyakan tempat ni adalah halal, tapi elak lupa untuk double-check dengan staff sebelum order.

Lepas ni, tak payah pening kepala nak cari tempat makan malam sedap di Sabak Bernam. Semua pilihan ada dalam list saya ni.

Jom korang explore dan rasai sendiri keunikan setiap tempat. Pasti korang akan rasa happy dan kenyang habis!

Jangan lupa, kalau korang tengah cari makan malam sedap di Sabak Bernam, artikel ni memang pilihan tepat. Jom bookmark dan share dengan kawan-kawan!

Bagikan:

Modirosa

Destinasi utama Anda untuk mendapatkan rekomendasi makanan terbaik dari pelusuk Malaysia! Dari Sarapan pagi, makan tengahari, hingga Makan Malam. Kami membawa Anda melintasi setiap negeri dan kota, mendedahkan rahsia kuliner tersembunyi. Tak hanya itu, nikmati juga ulasan jujur dari para foodie sejati. Kami juga berkongsi koleksi resipi terbaik yang anda boleh cuba dengan mudah. Semuanya dalam satu platform. Sertailah kami dalam pengembaraan selera, dan jelajahi kekayaan rasa yang hanya bisa Anda temui di Tanah Air kita. Selamat menjamu selera

Leave a Comment