Sedap! 10 Tempat Makan Tengahari di Kampung Baru Best 2024

Modirosa

Korang yang suka jalan-jalan Malaysia, mari kita terjah topik ‘makan tengahari di Kampung Baru’ yang memang tak boleh dilepaskan kalau kita nak merasai makanan yang meletup.

Kampung Baru, yang terletak di tengah-tengah pusat Kuala Lumpur, menyediakan pelbagai hidangan tradisional yang pasti membuat tekak korang terasa gembira.

Jadi, tanpa banyak lecuh, mari kita explore 10 tempat makan di Kampung Baru yang memang patut korang cuba!

Kenikmatan Makan Tengahari di Kampung Baru

Jadi, korang dah rasa macam expert travel influencer lepas try semua makanan hebat dalam list ni.

Daripada Kak Som yang bersemangat sampai ke Kedai Faredah yang menyeronokkan, tiada masalah nak jumpa tempat makan terbaik di Kampung Baru.

Ingatlah, makanan tak hanya tentang rasa, tapi juga pengalaman dan kenangan yang tercipta. Jadi, bila korang rasa lapar dan teringin makan tengahari di kampung baru, jangan ragu-ragu untuk cuba tempat-tempat ni.

Jangan lupa share pengalaman korang dengan kami!

1. Makan Tengahari di Kampung Baru Kak Som, Pantai Timur Kampung Baru

Alamat16210 Wakaf Bharu, Kelantan, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 12.00 tengahari – 10.00 malam
Nombor Telefon
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/dbUAqixQjMAGAcwcA

Restoran Makan Tengahari di Kampung Baru yang saya kunjungi adalah Kedai Makan Kak Som. Restoran ini menawarkan hidangan makanan yang lezat dan memuaskan selera. Kunjungan saya ke sini memberikan pengalaman yang baik dan saya senang berbagi ulasan ini.

Hidangan yang disajikan di restoran ini memiliki rasa autentik dan segar. Makanan yang paling saya nikmati adalah nasi lemak, yang disajikan dengan ikan bilis renyah, telur goreng, dan sambal yang pedas. Rasanya lezat dan dapat memenuhi selera saya yang suka pedas. Selain itu, saya juga mencoba ayam goreng yang renyah dan lezat. Harganya terjangkau dan porsi makanan yang disajikan cukup besar.

Suasana restoran cukup nyaman dan bersahaja. Dekorasinya sederhana namun bersih dan terawat. Staffnya ramah dan pelayanan mereka cepat dan efisien. Restoran ini juga memiliki tempat parkir yang luas, sehingga tidak perlu khawatir mencari tempat parkir.

Satu-satunya kekurangan yang saya temui adalah tempat duduk yang terbatas. Ketika saya datang, restorannya cukup ramai sehingga saya harus menunggu sebentar untuk mendapatkan tempat duduk. Namun, setelah menunggu beberapa menit, saya diberi tempat duduk yang nyaman.

Secara keseluruhan, saya sangat puas dengan pengalaman makan tengahari saya di Kedai Makan Kak Som. Hidangan yang lezat, harga yang terjangkau, dan pelayanan yang baik membuat saya ingin kembali lagi ke restoran ini. Saya sangat merekomendasikan restoran ini kepada siapa saja yang mencari tempat makan yang enak dan terjangkau di Kampung Baru.

2. Makan Tengahari di Kampung Baru Restoran Gerak 23 (Masakan Ala Kampung) Kampung Baru

AlamatLot 2959, Jalan Raja Abdullah, Kampung Baru, 50300 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 11.00 pagi – 7.00 malam
Nombor Telefon+60173463688
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/vUJ36RqyD2E1v7EGA

Restoran Gerak 23 (Masakan Ala Kampung) adalah tempat yang bagus untuk makan tengahari di Kampung Baru. Restoran ini menawarkan masakan kampung yang autentik dan lezat. Saya sangat menikmati suasana dan rasa tradisional yang ditampilkan oleh restoran ini.

Salah satu hidangan yang paling saya sukai adalah ikan bakar tulapia yang dijual dengan harga RM15. Rasanya luar biasa dan pasti akan memuaskan selera Anda. Selain itu, restoran ini juga menyajikan sup tulang yang lezat dan beragam pilihan lauk pauk yang menggugah selera.

Namun, ada beberapa hal yang perlu diperhatikan. Tempat parkir di sekitar restoran ini agak sulit ditemukan, sehingga Anda perlu memarkir kendaraan di lorong-lorong atau tempat parkir berbayar dengan biaya RM5. Selain itu, beberapa pengunjung mengkritik bahwa ada beberapa hidangan yang tidak memenuhi harapan mereka, seperti paru sambal yang memiliki bau yang kuat dan ayam goreng kg yang terlalu keras.

Secara keseluruhan, Restoran Gerak 23 (Masakan Ala Kampung) adalah tempat yang direkomendasikan untuk makan tengahari di Kampung Baru. Meskipun ada beberapa kekurangan, kelezatan masakan kampung yang mereka tawarkan membuatnya patut dikunjungi. Harga makanan di sini juga tidak terlalu mahal. Jadi, jika Anda mencari makanan kampung yang autentik, kunjungilah restoran ini dan nikmati hidangannya yang lezat.

3. Makan Tengahari di Kampung Baru Restoran Asam Pedas Kampung Baru

AlamatLorong Raja Uda 2, Kampung Baru, 50300 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Sabtu : 10.30 pagi – 10.00 malam
(Ahad tutup)
Nombor Telefon+60172838540
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/aF7CT55jDyy4p8WB9

Saya ingin merekomendasikan Restoran Asam Pedas Kampung Baru untuk makan tengahari di Kampung Baru. Restoran ini sangat terkenal dengan hidangan asam pedas yang lezat dan khas.

Saya telah mengunjungi restoran ini beberapa kali dan selalu puas dengan pengalaman makan di sini. Hidangan asam pedas mereka adalah hidangan khas yang sangat direkomendasikan. Kuah asam pedas yang pekat dan rempah-rempah yang kaya memberikan cita rasa yang unik dan nikmat. Saya sangat menyukai hidangan asam pedas ikan pari dan ayam mereka.

Selain hidangan asam pedas, restoran ini juga menyajikan nasi lemak daun pisang yang lezat dan menggugah selera. Saya sering memesan nasi lemak ini sebagai pelengkap hidangan asam pedas. Rasanya sangat enak dan cita rasanya benar-benar mengenyangkan.

Restoran ini juga memiliki lingkungan yang bersih dan nyaman. Mereka memiliki ruangan ber-AC yang membuat makan lebih nyaman, terutama saat cuaca panas di luar.

Satu-satunya kelemahan adalah tempat parkir yang agak sulit. Parkir di sekitar restoran ini bisa sedikit sulit karena keterbatasan ruang parkir. Namun, menurut saya, asam pedas mereka sangat layak untuk mencari tempat parkir.

Secara keseluruhan, jika Anda pecinta makanan pedas dan mencari tempat makan yang enak di Kampung Baru, saya sangat merekomendasikan Restoran Asam Pedas Kampung Baru. Hidangan asam pedas mereka benar-benar lezat dan pengalaman makan di sini tidak akan mengecewakan.

4. Kedai Murah Meriah Nasi Campur Kampung Baru

Alamat58, Jalan Raja Alang, Kampung Baru, 50300 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Sabtu : 10.30 pagi – 5.00 petang
(Ahad tutup)
Nombor Telefon
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/6TYeo5dsULNQFLqv9

Restoran ‘makan tengahari di Kampung Baru’, Kedai Murah Meriah Nasi Campur, merupakan tempat yang saya sering kunjungi. Restoran ini terkenal dengan hidangan nasi campur yang lezat dan harganya yang terjangkau. Saya sangat merekomendasikan tempat ini bagi siapa pun yang ingin menikmati makanan Malaysia yang autentik.

Hidangan yang disajikan di Kedai Murah Meriah Nasi Campur sangat beragam. Kami dapat memilih lauk-pauk favorit kami, seperti ayam goreng, daging rendang, ikan bakar, dan banyak lagi. Semua hidangannya sangat enak dan memiliki rasa yang otentik. Saya pribadi sangat menyukai ayam goreng mereka yang renyah dan lezat.

Selain itu, yang membuat Kedai Murah Meriah Nasi Campur menjadi tempat favorit saya adalah harga yang terjangkau. Meskipun kualitas dan rasa makanan yang disajikan sangat baik, harga makanan di sini sangat murah. Anda dapat menikmati makan tengahari yang enak tanpa harus merogoh kocek terlalu dalam.

Lingkungan restoran ini mungkin tidak terlalu bersih, namun itu tidak menghalangi saya untuk menikmati makanan yang enak di sini. Pelayanan di Kedai Murah Meriah Nasi Campur juga cukup baik. Pegawai di sini ramah dan memberikan layanan yang cepat.

Secara keseluruhan, saya sangat merekomendasikan restoran ‘makan tengahari di Kampung Baru’, Kedai Murah Meriah Nasi Campur. Hidangan yang enak, harga yang terjangkau, dan pelayanan yang baik membuat pengalaman makan tengahari di sini menjadi menyenangkan. Jika Anda mencari tempat untuk menikmati nasi campur yang lezat tanpa harus membayar mahal, tempat ini adalah pilihan yang tepat.

5. Nasi Lemak Wanjo Kg Baru

Alamat8, Jalan Raja Muda Musa, Kampung Baru, 50300 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
Waktu OperasiIsnin-Khamis, Sabtu – Ahad : 6.00 pagi – 12.00 malam
Jumaat : 6.00 pagi – 1.00 tengahari & 2.00 petang – 12.00 malam
Nombor Telefon+601163361963
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/J8jmqBGkSfbK5Noz6

Nasi Lemak Wanjo Kg Baru adalah restoran yang sangat direkomendasikan untuk makan tengahari di Kampung Baru. Restoran ini terkenal karena menyajikan nasi lemak yang autentik, lezat, dan porsi yang cukup mengenyangkan.

Bumbu dan sambal pada nasi lemaknya sangat enak. Tekstur bumbu/sambalnya cenderung manis, namun semua lauknya sangat enak-enak. Ayam masak merahnya lezat dan bumbunya meresap sempurna. Perkedel dan terinya juga enak dengan rasa yang tepat. Rendang ayamnya cukup empuk dan beraroma sedap.

Selain itu, tempatnya cukup bersih dan nyaman. Pelayanan di sini sangat cepat dan sistematis. Ketika datang, Anda dapat memilih antara jalur makan di tempat atau pesan untuk dibawa pulang. Tempat ini juga menyediakan air minum gratis yang dapat Anda ambil sendiri di water dispenser.

Restoran ini memiliki variasi menu yang bisa disesuaikan dengan selera Anda. Anda dapat memilih dari berbagai pilihan lauk yang tersedia. Rasanya tidak hanya menggugah selera, tetapi juga memiliki harga yang terjangkau.

Aksesibilitas lokasinya pun sangat mudah. Anda dapat naik MRT dan turun di stasiun Kampung Baru. Setelah itu, cukup berjalan kaki selama kurang lebih 300 meter dari stasiun. Lokasi restoran ini berada di sebelah kanan jalan.

Secara keseluruhan, jika Anda mencari tempat untuk makan nasi lemak yang enak dan autentik di Kampung Baru, Nasi Lemak Wanjo Kg Baru adalah pilihan yang tepat. Selamat menikmati makanan yang lezat di sini!

6. Restoran Nasi Padang Kg Baru

Alamat123, Jalan Raja Muda Abdul Aziz, Kampung Baru, 50300 Kg Baru, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 10.00 pagi – 10.00 malam
Nombor Telefon+60173190338
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/A9nBFk2bmzLxG2B18

Restoran Nasi Padang Kg Baru merupakan tempat yang sangat direkomendasikan untuk makan tengahari di Kampung Baru. Restoran ini menyajikan masakan Indonesia yang lezat dan autentik. Pilihan menu masakan sangat bervariasi dan tidak hanya terbatas pada masakan Padang. Rasanya luar biasa enak, terutama dendeng dan hidangan goreng.

Suasananya sangat nyaman dan cocok untuk makan bersama keluarga atau teman-teman. Restoran ini juga memiliki ruang parkir yang luas, sehingga tidak perlu khawatir mencari tempat parkir ketika berkunjung.

Harganya relatif standar dan tidak terlalu mahal, sehingga sangat worth it untuk kualitas dan rasa yang diberikan. Namun, tentu saja tergantung selera masing-masing.

Pelayanannya juga sangat baik dan ramah. Mereka sangat perhatian dan sigap dalam melayani pelanggan.

Restoran ini juga memiliki AC, sehingga suasana di dalamnya tetap sejuk dan nyaman. Hal ini sangat penting, terutama saat makan di Malaysia yang memiliki cuaca panas.

Secara keseluruhan, Restoran Nasi Padang Kg Baru adalah tempat yang sempurna untuk menikmati makan tengahari yang lezat dan autentik. Saya pasti akan kembali ke restoran ini ketika berkunjung ke Kuala Lumpur.

7. Fatimah Selera Kampung – Kampung Baru

Alamat9, Jalan Haji Yahya Sheikh Ahmad, Kampung Baru, 50300 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
Waktu OperasiIsnin, Rabu – Sabtu : 11.00 pagi – 9.30 malam
Selasa : 11.00 pagi – 9.45 malam
Nombor Telefon+60326921073
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/AjE2LtyjtQ3DWEkP7

Fatimah Selera Kampung adalah restoran di Kampung Baru yang menyajikan makan tengah hari yang lezat. Restoran ini memiliki suasana yang sangat tradisional dan mewakili budaya Melayu yang khas. Pilihan makanannya tidak terlalu banyak, tetapi semuanya sangat enak dan menggugah selera. Saya sangat merekomendasikan mencoba makanan mereka yang masih panas-panas, karena rasanya lebih nikmat.

Salah satu makanan yang menjadi favorit saya adalah jagung. Jagung yang mereka sajikan sangat manis dan lezat. Rasanya begitu autentik dan membuat saya teringat dengan masakan nenek saya. Air jagung mereka juga sangat segar dan menjadi minuman yang sempurna untuk menemani hidangan kita.

Layanan di restoran ini juga sangat baik. Para pegawai sangat ramah dan siap membantu jika kita memiliki pertanyaan tentang menu. Meskipun harga makanan di sini agak mahal, tetapi sebanding dengan kualitas dan rasa yang kita dapatkan.

Restoran Fatimah Selera Kampung memiliki aura yang indah dan mengingatkan saya pada masa lalu yang indah. Tempat ini benar-benar merupakan permata tersembunyi di Kampung Baru. Jika Anda menginginkan pengalaman makanan Melayu asli yang otentik, saya sangat merekomendasikan untuk mencoba restoran ini.

8. Masakan Padang Asli Kampung Baru

Alamat69, Jalan Raja Muda Musa, Kampung Baru, 50300 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Jumaat, Ahad : 10.00 pagi – 8.00 malam
Sabtu : 10.00 pagi – 7.00 malam
Nombor Telefon+60326919072
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/FCzzvpa1fQY2DANq7

Makan tengahari di Masakan Padang Asli Kampung Baru merupakan pengalaman yang memuaskan. Restoran ini menawarkan hidangan Padang yang asli dan autentik, dengan cita rasa yang mirip dengan masakan asli di Sumatera Barat.

Salah satu hidangan yang saya sarankan adalah nasi Padang. Nasi yang disajikan di sini sangat lezat dan pas di lidah. Rasanya begitu autentik sehingga membuat saya teringat dengan nasi Padang asli di Indonesia. Pilihan lauk-pauknya juga sangat beragam, mulai dari dendeng, ayam kampung, kari, dan masih banyak lagi. Semuanya memiliki rasa yang enak dan sesuai dengan selera orang Malaysia.

Selain nasi Padang, saya juga merekomendasikan gulai urat yang sangat lezat. Gulai urat ini memiliki tekstur yang lembut dan bumbunya begitu meresap. Rasanya sangat enak dan cocok disantap dengan nasi hangat. Selain itu, saya juga menikmati sambal ijo dan alpukat avocado yang segar.

Meskipun tempatnya agak kecil, pemandangan KLCC di latar belakang membuat makanan di Masakan Padang Asli Kampung Baru semakin nikmat. Harganya cukup wajar dan sesuai dengan kualitas makanan yang disajikan. Namun, sayangnya tempat parkirnya terbatas, sehingga disarankan untuk datang lebih awal.

Secara keseluruhan, saya sangat puas dengan pengalaman makan tengahari di Masakan Padang Asli Kampung Baru. Hidangan-hidangannya autentik dan lezat, cocok untuk menyantap makanan Padang yang sebenarnya. Jika Anda mencari makanan Padang yang asli dan terjangkau di KL, restoran ini adalah pilihan yang tepat.

9. MZ Darulnaim, Kg Baru

Alamat64, Lrg Haji Hussein 2, Kampung Baru, 50300 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 11.00 pagi – 5.00 petang
Nombor Telefon+60199051130
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/tcUTuzD5Hby7T8zv8

MZ Darulnaim di Kampung Baru adalah salah satu tempat terbaik untuk makan tengah hari di Kuala Lumpur. Restoran ini terkenal dengan hidangan nasi campur Kelantan yang sangat lezat.

Pada waktu makan tengah hari, restoran ini menyajikan berbagai pilihan hidangan seperti ayam percik, gulai kawah, budu, dan gulai ketam. Hidangan-hidangan ini sangat enak dan autentik, memberikan rasa masakan Kelantan yang sebenarnya. Harga makanan di restoran ini juga terjangkau, sehingga cocok untuk semua kalangan.

Selain hidangan utama, restoran ini juga menawarkan aneka kue dan makanan ringan yang tidak mengecewakan. Snack dan kueh yang disajikan di sini sangat lezat dan menggoda selera. Sangat layak untuk mengunjungi restoran ini jika Anda mencari makanan Kelantan yang autentik di KL.

Selain itu, suasana di restoran ini juga sangat nyaman dan ramah. Tempatnya bersih dan terawat dengan baik, menciptakan suasana makan yang menyenangkan. Pelayanan di restoran ini juga sangat baik, para stafnya sangat ramah dan profesional.

Secara keseluruhan, MZ Darulnaim di Kampung Baru adalah restoran yang sangat direkomendasikan untuk makan tengah hari. Hidangan nasi campur Kelantan yang lezat, harga terjangkau, dan suasana yang menyenangkan membuat tempat ini menjadi destinasi yang sempurna untuk menikmati makanan Kelantan yang autentik di Kuala Lumpur. Jadi, jangan lewatkan kesempatan untuk mencoba makanan di restoran ini!

10. Kedai Makan Faredah Corner Paru Power (Kedai Abe Aziz) Kampung Baru

Alamat11, Jln Datok Abdul Malik, Kampung Baru, 50300 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 8.00 pagi – 12.00 malam
Nombor Telefon+601110562930
Harga
Directionhttps://maps.app.goo.gl/xLQxgvVZZBtLShLu5

Kedai Makan Faredah Corner Paru Power (Kedai Abe Aziz) merupakan tempat favorit saya untuk makan tengah hari di Kampung Baru. Restoran ini terkenal dengan hidangan lauk-pauk mereka yang sangat lezat, terutama Paru Masak Sambal mereka yang luar biasa!

Salah satu daya tarik utama restoran ini adalah Nasi Kerabu yang mereka sajikan di pagi hari. Nasi biru yang khas dan ayam kampung yang lezat merupakan kombinasi sempurna untuk memulai hari. Restoran ini adalah tempat yang sempurna untuk makan siang setelah berkeliling di sekitar KLCC.

Toko ini memiliki suasana yang bersih dan nyaman. Stafnya juga sangat ramah dan pelayanan mereka sangat baik. Makanannya sangat enak dan memiliki nilai yang tinggi untuk harganya yang terjangkau. Saya sangat merekomendasikan mencoba hidangan mereka seperti Nasi Kerabu dan Paru Masak Sambal.

Saya sangat senang menemukan tempat ini dan pasti akan kembali lagi di kunjungan berikutnya ke Kuala Lumpur. Jika Anda sedang mencari tempat yang murah dan enak untuk makan tengah hari, Kedai Makan Faredah Corner Paru Power (Kedai Abe Aziz) adalah pilihan yang sempurna untuk Anda!

FAQ

Q: Apa paling best kalau nak cuba makanan tradisional di Kampung Baru? A: Korang wajib try nasi lemak Wanjo. Sambal dia pedas giler tapi sedap!

Q: Berapa harga purata untuk makan tengahari di restoran Kampung Baru? A: Biasanya, harga dalam lingkungan RM15 – RM30, bergantung pada tempat dan hidangan yang korang pilih.

Q: Ada tak pilihan vegetarian di kedai-kedai ni? A: Ya, beberapa kedai ada pilihan vegetarian, tapi tak semua. Bagus kalau korang tanya terus dengan pengendali kedai.

Q: Apa waktu yang paling sesuai untuk makan tengahari di Kampung Baru? A: Waktu tengahari, dalam pukul 12 tengahari – 2 petang, adalah waktu paling sesuai sebab kedai-kedai makan akan aktif.

Q: Apa lagi tempat menarik dekat Kampung Baru selepas makan? A: Korang bolehlah jalan-jalan ke KLCC atau Masjid Jamek untuk terus merasai aura bandar Kuala Lumpur.

Artikel ini dah habis dah, korang! Sekarang, tak ada alasan lagi untuk tak cuba makan tengaharidi Kampung Baru yang sedap.

Dari Kak Som sampai ke Kedai Faredah, pilihan memang banyak dan pelbagai. So, bila korang teringin nak merasa hidangan tradisional yang meletop, korang tahu dah tempat nak cari.

Jangan lupa kongsi pengalaman korang dengan kawan-kawan!

Oh ya, jangan lupa bookmark artikel ni supaya senang nak rujuk bila korang nak makan tengahari di Kampung Baru lagi. Selamat menjelajah dunia rasa dan nikmatilah setiap suapan dengan penuh keriangan!

Bagikan:

Modirosa

Destinasi utama Anda untuk mendapatkan rekomendasi makanan terbaik dari pelusuk Malaysia! Dari Sarapan pagi, makan tengahari, hingga Makan Malam. Kami membawa Anda melintasi setiap negeri dan kota, mendedahkan rahsia kuliner tersembunyi. Tak hanya itu, nikmati juga ulasan jujur dari para foodie sejati. Kami juga berkongsi koleksi resipi terbaik yang anda boleh cuba dengan mudah. Semuanya dalam satu platform. Sertailah kami dalam pengembaraan selera, dan jelajahi kekayaan rasa yang hanya bisa Anda temui di Tanah Air kita. Selamat menjamu selera

Leave a Comment