Sedap! 10 Tempat Makan Tengahari di Kemaman Best 2024

Modirosa

Yo, korang! Sedap tak kalau kita cerita pasal makan-makan? Apa lagi kalau bab makan tengahari di Kemaman ni?

Confirm korang terliur punya! Jom kita explore 10 tempat terbaik yang saya recommend untuk makan tengahari di Kemaman. Dah lapar?

Jom kita merasa kehebatan rasa tempat-tempat ni!

Makan Tengahari di Kemaman

Jadi, dah rasa serba sedap belum makan tengahari di Kemaman ni? Memang tak boleh nak lepas peluang untuk mencuba makanan-makanan yang unik dan sedap ni. Sampaikan perut kenyang, hati pun gembira!

1. Makan Tengahari di Kemaman Warung Aziz Satar 2 Teluk Mak Nik Kemaman

Alamatsimpang pantai mak nik, Jalan Geliga Pantai 1, Geliga, 24000 Chukai, Terengganu, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad
Nombor Telefon+601117847498
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/JMhFkddo3ugLEPyz7

Saya baru-baru ini makan tengah hari di Warung Aziz Satar 2 di Teluk Mak Nik, Kemaman. Restoran ini menawarkan hidangan laut dan beberapa hidangan lainnya. Pelayanannya baik dan ramah, membuat saya merasa nyaman selama makan di sana.

Menu di restoran ini beragam, tetapi saya lebih suka mencoba hidangan seafood. Saya memesan sotong goreng tepung dan ikan celup tepung. Kedua hidangan tersebut sangat lezat dan renyah. Sotongnya empuk namun tetap memiliki kelezatan tepung yang digoreng dengan sempurna. Ikan celup tepungnya juga sangat enak, dengan rasa yang segar dan tekstur yang sempurna.

Selain hidangan seafood, restoran ini juga menyajikan hidangan lain seperti nasi campur dan rempah-rempah. Harganya juga cukup terjangkau, membuat makan di sini menjadi nilai yang baik.

Suasana restoran ini juga cukup nyaman, baik untuk keluarga maupun kelompok teman. Saya juga menemukan bahwa mereka memiliki beberapa hidangan yang bisa dibawa pulang, seperti satar beku, yang sangat praktis jika Anda ingin menikmati makanan mereka di rumah.

Secara keseluruhan, saya sangat puas dengan pengalaman makan tengah hari saya di Warung Aziz Satar 2. Hidangan yang enak, pelayanan ramah, dan suasana yang nyaman membuatnya menjadi tempat yang layak untuk dikunjungi jika Anda berada di area Kemaman.

2. Makan Tengahari di Kemaman Kedai Nasi Budu – Ani Selera Kampung Kemaman

Alamat24000 Chukai, Terengganu, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Khamis , Sabtu – Ahad : 11.00 pagi – 4.30 petang
(Jumaat tutup)
Nombor Telefon+60139987465
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/wu4nS9Th5He4grGE8

Restoran ‘Makan Tengahari di Kemaman’: Kedai Nasi Budu – Ani Selera Kampung adalah salah satu tempat makan yang sangat saya nikmati di Kemaman. Restoran ini terkenal dengan hidangan tradisional yang lezat dan harga yang terjangkau.

Saya suka mengunjungi Kedai Nasi Budu saat mencari makanan yang autentik dan lezat. Restoran ini menawarkan berbagai macam hidangan makan siang yang memikat selera, terutama hidangan seafood. Udang, cumi, dan ikan yang tersedia di sini sangat segar dan enak. Rasanya benar-benar memuaskan.

Selain hidangan laut, restoran ini juga menyajikan berbagai hidangan Melayu yang lezat. Makanan tradisional seperti gulai kunyit kuas dan sotong masak merah adalah beberapa hidangan yang saya rekomendasikan. Rasanya begitu otentik dan enak.

Salah satu hal yang saya suka dari restoran ini adalah harga makanannya yang sangat terjangkau. Anda bisa menikmati hidangan lezat dengan harga yang murah. Ini membuat pengalaman makan di Kedai Nasi Budu semakin menyenangkan.

Selain itu, layanan di restoran ini juga sangat baik. Para stafnya ramah dan siap membantu. Tempatnya juga bersih dan nyaman untuk makan bersama keluarga atau teman-teman.

Secara keseluruhan, saya sangat merekomendasikan restoran ‘Makan Tengahari di Kemaman’: Kedai Nasi Budu – Ani Selera Kampung kepada semua orang yang mencari pengalaman makan yang autentik dan lezat di Kemaman. Rasanya yang enak, harga yang terjangkau, dan layanan yang baik membuat restoran ini menjadi tempat makan yang tak terlupakan.

3. Makan Tengahari di Kemaman Warung Satar Kemaman Kak Nab Kemaman

AlamatKampung Geliga Cik Akob, 24000 Chukai, Terengganu, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 12.00 pagi – 6.30 petang
Nombor Telefon
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/9ZBCzQxPwuGuKVuK8

Warung Satar Kemaman Kak Nab merupakan tempat yang sangat baik untuk makan tengahari di Kemaman, Terengganu. Saya sangat senang dengan pengalaman makan saya di sini. Warung ini terkenal dengan hidangan satar mereka yang luar biasa.

Saya memesan satar dan laksa di Warung Satar Kemaman Kak Nab. Rasanya sangat enak dan otentik. Satar mereka benar-benar luar biasa, mengapa warung ini menjadi tempat yang harus dikunjungi di Kemaman. Harganya sangat terjangkau, hanya dengan total RM40+ untuk makan bersama 4 orang.

Namun, ada beberapa masalah kecil yang saya temui saat makan di sini. Layanan mereka bisa sedikit lambat dan ada beberapa pesanan yang terlambat atau bahkan tidak mendapatkan pesanannya sama sekali. Selain itu, suasana warung ini juga agak kotor, meskipun bukan dalam arti yang buruk. Mungkin karena warung ini sibuk, mereka memiliki kesulitan menjaga kebersihan dengan baik.

Meskipun begitu, Warung Satar Kemaman Kak Nab masih merupakan tempat yang sangat direkomendasikan untuk makan tengah di Kemaman. Suasana warung yang khas dan makanan yang lezat membuatnya menjadi pengalaman yang menyenangkan. Jika Anda mencari tempat yang menyajikan hidangan terbaik di Kemaman, jangan lewatkan kesempatan untuk mengunjungi Warung Satar Kemaman Kak Nab.

4. Warung Aziz Satar Kemaman

AlamatT124, Kampung Geliga Cik Akob, 24000 Chukai, Terengganu, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Khamis, Sabtu – Ahad : 9.00 pagi – 7.00 malam
Nombor Telefon
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/PSbZBNvCdzumU8qz8

Warung Aziz Satar adalah restoran yang terletak di Kemaman. Saya baru-baru ini mengunjungi restoran ini untuk makan tengahari dan saya ingin berbagi pengalaman saya.

Ketika saya tiba di Warung Aziz Satar, saya disambut dengan suasana yang ramai dan hangat. Restoran ini memiliki menu yang beragam, terutama hidangan seafood tradisional seperti satar ikan, otak-otak, dan laksam. Saya memutuskan untuk mencoba satar ikan, dan rasanya luar biasa. Tekstur dan rasa ikan yang diolah dengan tepung sangat lezat. Selain itu, saya juga mencoba beberapa hidangan lainnya seperti pisang goreng dan air nyor, dan semuanya sangat enak.

Meskipun hidangan di restoran ini memang lezat, namun terdapat beberapa hal yang perlu diperhatikan. Beberapa pengunjung mengeluh bahwa harga makanan di Warung Aziz Satar terbilang mahal, terutama untuk nasi campur. Beberapa juga mengatakan bahwa kebersihan restoran ini belum memadai dan atap zink bocor di beberapa tempat.

Meskipun begitu, Warung Aziz Satar tetap menjadi tempat yang direkomendasikan untuk makan tengahari di Kemaman. Restoran ini telah menjadi favorit banyak orang, termasuk Agong. Selain itu, pelayanan yang diberikan oleh staf restoran juga baik dan ramah.

Secara keseluruhan, Warung Aziz Satar adalah tempat yang bagus untuk menikmati hidangan tradisional Malaysia, terutama hidangan seafood. Meskipun terdapat beberapa kekurangan, pengalaman makan tengahari saya di restoran ini sangat menyenangkan. Saya akan merekomendasikan restoran ini kepada teman dan keluarga yang ingin mencoba makanan tradisional di Kemaman.

5. Kedai Nasi Ulam Budu Mak Lagam Kemaman

Alamat2430, Jalan TF 4/8, 24000 Kemaman, Terengganu, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Khamis , Sabtu – Ahad : 11.00 pagi – 4.30 petang
(Jumaat tutup)
Nombor Telefon+601129209779
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/vjnPAHp5SVi1Nvdg9

Restoran Kedai Nasi Ulam Budu Mak Lagam di Kemaman adalah tempat yang direkomendasikan untuk makan tengah hari. Saya mengunjungi restoran ini baru-baru ini dan sangat puas dengan pengalaman makan saya di sana.

Pertama-tama, pilihan lauk pauk di restoran ini sangat banyak dan semua hidangan yang saya coba sangat enak. Saya sangat merekomendasikan untuk mencoba hidangan mereka yang menggunakan budu, ulam, dan sambal. Rasanya otentik dan benar-benar memuaskan hasrat saya akan hidangan nasi Malaysia.

Selain itu, tempat ini juga bersih dan nyaman. Saya senang melihat bahwa restoran ini menjaga kebersihan bukan hanya dalam makanannya tetapi juga di seluruh tempat. Toilet yang bersih adalah hal yang sangat penting bagi saya saat mengunjungi restoran, dan saya senang melihat bahwa mereka juga sangat menjaga kebersihan toiletnya.

Selain itu, staf di restoran ini sangat ramah dan memberikan pelayanan terbaik kepada pelanggan. Mereka sangat perhatian dan siap membantu jika ada kebutuhan atau permintaan khusus.

Saya akan sangat merekomendasikan Restoran Kedai Nasi Ulam Budu Mak Lagam kepada semua pecinta nasi campur. Tempat ini layak untuk dikunjungi karena makanan mereka yang lezat, lingkungan yang bersih, dan pelayanan yang ramah.+

6. Restoran Yusoof dan Zakhir

AlamatJalan Hang Kasturi, City Centre, 50000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 6.00 pagi – 9.00 malam
Nombor Telefon+60320268685
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/Gs3jou8DSdVjD9a7A

Restoran Yusoof dan Zakhir merupakan tempat yang sangat saya sukai untuk makan tengahari di Kemaman. Restoran ini terletak di kawasan Central Market yang sangat strategis. Suasananya yang bernuansa pasar Malaysia waktu lampau ditambah dengan suasana khas India membuat pengalaman makan di sini semakin komplit.

Menu yang ditawarkan di restoran ini sangat beragam dan menarik. Saya sangat menyukai roti canai mereka yang lezat, serta pasar tradisional yang menyediakan hidangan-hidangan khas Malaysia. Selain itu, nasi kandar dan teh tarik di restoran ini juga sangat enak dan menjadi favorit banyak orang.

Pelayanan di Restoran Yusoof dan Zakhir juga sangat baik. Pelayanannya cepat, ramah, dan penuh perhatian terhadap pelanggan. Harga makanan di restoran ini juga sangat terjangkau, sehingga sesuai dengan anggaran.

Tempatnya juga bersih dan luas, cocok untuk makan bersama keluarga atau teman-teman. Restoran ini juga sering memutar lagu-lagu Indonesia, memberikan nuansa yang lebih familiar bagi saya sebagai pengunjung dari Indonesia.

Secara keseluruhan, saya sangat merekomendasikan Restoran Yusoof dan Zakhir untuk semua orang yang mencari tempat makan tengahari di Kemaman. Dengan berbagai pilihan menu yang lezat, pelayanan yang baik, dan harga yang terjangkau, restoran ini benar-benar layak untuk dikunjungi.

7. Selera Awie Kemaman

AlamatKampung Gong Pauh, 24000 Chukai, Terengganu, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Khamis, Sabtu – Ahad : 7.00 pagi – 11.00 malam
(Jumaat tutup)
Nombor Telefon
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/DxDzrizD1JdDRdqm6

Selera Awie adalah restoran yang terletak di Kemaman dan menawarkan makanan tengah hari yang lezat. Saya sangat menikmati pengalaman makan di sini dan ingin berbagi ulasan saya.

Pertama-tama, saya harus menyebutkan bahwa nasi ayam mereka luar biasa. Saya sudah beberapa kali makan nasi ayam di tempat lain, tetapi nasi ayam di Selera Awie benar-benar istimewa. Ayamnya sangat lezat dan empuk, dan rasanya sangat kaya akan rempah-rempah. Saya pasti akan kembali ke sini untuk menikmati nasi ayam mereka lagi.

Selain nasi ayam, mereka juga menawarkan hidangan lain seperti mie goreng basah, nasi goreng kampung, dan rojak ayam. Semua hidangan ini enak dan memiliki cita rasa yang autentik. Mie goreng basah mereka memiliki saus yang kaya dan mie yang sempurna digoreng. Sementara itu, nasi goreng kampung dan rojak ayam menghadirkan kombinasi rasa yang patut dicoba.

Harga makanan di Selera Awie juga terjangkau dan sangat bersahabat dengan dompet. Anda bisa menikmati hidangan yang lezat tanpa harus khawatir tentang biaya yang tinggi. Pelayanan di sini juga ramah dan cepat.

Kesimpulannya, Selera Awie adalah restoran yang menawarkan makanan tengah hari yang lezat dengan harga yang terjangkau. Saya sangat merekomendasikan tempat ini kepada siapa pun yang mencari tempat makan yang enak di Kemaman. Jadi, jika Anda berada di daerah ini, jangan lewatkan kesempatan untuk mencoba hidangan lezat di Selera Awie.

8. Awie Satar & Otak-otak Kemaman

AlamatKampung Geliga Kecil, 24000 Chukai, Terengganu, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Khamis : 1.30 pagi – 7.00 malam
Jumaat : 14.30 petang – 7.30 malam
Sabtu-Ahad : 1.30 petang – 7.00 malam
Nombor Telefon+60179192120
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/Yc5xhci6SQCDqaJk6

Awie Satar & Otak-otak merupakan tempat yang sangat baik untuk makan tengahari di Kemaman. Restoran ini dikelilingi oleh suasana yang nyaman dan menyenangkan, membuat pengunjung betah berlama-lama di sini.

Salah satu menu andalan restoran ini adalah otak-otak. Rasanya begitu lezat dan berkualitas tinggi. Otak-otaknya memiliki tekstur yang lembut dan bumbunya terasa kaya rempah. Saya sangat menyukai sensasi gurih dan legitnya. Selain itu, sata juga menjadi pilihan yang sangat baik. Rasanya sangat enak dan teksturnya yang kenyal membuat sensasi makan yang luar biasa.

Selama saya makan di Awie Satar & Otak-otak, pelayanannya sangat ramah dan cepat. Mereka dengan senang hati membantu dalam menunjukkan menu dan memberikan rekomendasi yang baik. Tempatnya juga bersih dan terawat dengan baik, memberikan suasana yang menyenangkan bagi para pengunjung.

Satu hal yang perlu diperhatikan adalah tempat ini cukup populer, jadi mungkin sempat terjadi antrian. Namun, meskipun harus menunggu sebentar, pelayan mereka tetap memberikan pelayanan yang baik dan profesional. Jadi, jangan khawatir untuk mencoba makan di sini meskipun sedang ramai.

Secara keseluruhan, Awie Satar & Otak-otak adalah tempat yang sangat direkomendasikan untuk makan tengahari di Kemaman. Rasanya yang lezat dan suasana yang nyaman membuat pengalaman makan di sini menjadi tak terlupakan. Jika Anda mencari tempat untuk menikmati otak-otak dan sata yang enak, restoran ini adalah tempat yang tepat untuk Anda kunjungi.

9. Restoran Patin Tempoyak Claypot Koi

AlamatBATU 2 TERRNGGANU, Jalan Air Putih, Taman Melor 2, 24000 Chukai, Terengganu, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 10.30 pagi – 4.30 petang
Nombor Telefon+60199584949
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/tuFgqW9ausNHVfc7A

Restoran “UMIKOI Patin Tempoyak Claypot Koi Cafe & Restaurant” adalah tempat yang sempurna untuk makan tengahari di Kemaman. Restoran ini dikenal karena spesialisasi mereka dalam hidangan ikan patin tempoyak yang lezat. Saya telah mengunjungi restoran ini dan berikut adalah pengalaman saya.

Pertama-tama, rasanya sangat enak dan autentik. Hidangan ikan patin tempoyak mereka memiliki rasa yang kuat dan kaya dengan bumbu tempoyak. Setiap gigitan memberikan ledakan rasa yang memanjakan lidah. Saya suka betapa tekstur ikan patin yang lembut dan bumbu tempoyak yang dipadukan secara sempurna.

Selain itu, pelayanan di restoran ini sangat baik. Para stafnya ramah dan tanggap terhadap permintaan pelanggan. Mereka dengan senang hati menjawab pertanyaan saya tentang menu dan memberikan rekomendasi yang sesuai dengan selera saya.

Restoran ini juga memiliki suasana yang nyaman dan bersih. Dengan dekorasi yang sederhana namun elegan, tempat ini cocok untuk makan siang santai atau pertemuan bisnis. Saya merasa rileks selama makan di sini dan betah berlama-lama.

Namun, ada beberapa hal yang perlu diperbaiki. Beberapa ulasan negatif yang saya baca mengenai bau ikan patin yang kurang sedap dan kuah yang harganya terlalu mahal. Saya berharap restoran ini dapat memperbaiki masalah ini agar pengalaman makan pelanggan menjadi lebih baik.

Secara keseluruhan, saya merekomendasikan restoran UMIKOI Patin Tempoyak Claypot Koi Cafe & Restaurant untuk makan tengahari di Kemaman. Hidangan ikan patin tempoyak mereka yang lezat dan suasana yang nyaman membuat makanan ini menjadi pilihan yang sempurna. Saya akan kembali ke restoran ini untuk mencicipi hidangan lainnya.

10. Warung Otak Otak Satar Che Wan Kemaman

AlamatWarung Otak-Otak Satar Che Wan, 6209, Jalan Geliga Pantai, 24000 Chukai, Terengganu, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 11.00 pagi – 7.00 malam
Nombor Telefon+60148035777
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/ix83biPwyHGKt79R7

Warung Otak Otak Satar Che Wan merupakan restoran yang terkenal di Kemaman. Saya pernah makan tengahari di sini dan pengalaman saya sangat memuaskan.

Makanan di Warung Otak Otak Satar Che Wan sangat enak dan lezat. Saya sangat menyukai otak-otak dan satar mereka. Otak-otaknya juicy dan memiliki rasa yang kaya. Satar mereka juga sempurna dengan tekstur yang lembut dan cita rasa yang unik. Mereka benar-benar menggabungkan bahan-bahan berkualitas dengan bumbu yang sempurna. Harga makanan di sini juga terjangkau.

Selain itu, pelayanan di Warung Otak Otak Satar Che Wan sangat baik. Pelayanannya cepat dan ramah. Mereka selalu memberikan senyuman dan siap membantu dengan pesanan kami.

Tempatnya juga bersih dan nyaman. Interior restoran ini sederhana namun rapi. Meja dan kursinya kemas. Namun, saya berharap mereka bisa lebih memperhatikan kebersihan lantai karena ada sisa-sisa makanan di lantai yang tidak disapu.

Secara keseluruhan, saya sangat merekomendasikan Warung Otak Otak Satar Che Wan untuk makan tengahari di Kemaman. Makanan mereka yang enak, pelayanan yang baik, dan suasana yang nyaman membuat pengalaman makan saya menjadi menyenangkan. Saya pasti akan kembali lagi untuk mencoba makanan lainnya di sini.

FAQ

  1. Q: Harga kat kedai-kedai ni berapa eh? A: Biasa la, dalam range RM10 – RM25, bergantung pada menu.
  2. Q: Ada menu lain selain satar? A: Yup, ada nasi ulam, nasi dagang, dan lauk-pauk ala kampung yang sedap!
  3. Q: Warung yang mana paling best? A: Semua pun best, bro! Tergantung pada selera korang.
  4. Q: Boleh bawa balik makanan ke hotel ke? A: Boleh je, tapi kena pastikan packaging kemas.
  5. Q: Ada menu vegetarian tak? A: Ada beberapa tempat yang ada pilihan vegetarian. Tanya je staff dia.

Jadi, kalau korang nak merasa makanan yang tiada tandingan, datanglah ke Kemaman! Dengan pelbagai pilihan yang ada, confirm korang takkan kecewa.

Makan tengahari di Kemaman bukan sahaja mengenyangkan perut, tapi juga memberi kenangan dan pengalaman yang tak terlupakan.

Jomlah serbu semua tempat-tempat ni sebelum perut korang merengek lapar!

Bagikan:

Modirosa

Destinasi utama Anda untuk mendapatkan rekomendasi makanan terbaik dari pelusuk Malaysia! Dari Sarapan pagi, makan tengahari, hingga Makan Malam. Kami membawa Anda melintasi setiap negeri dan kota, mendedahkan rahsia kuliner tersembunyi. Tak hanya itu, nikmati juga ulasan jujur dari para foodie sejati. Kami juga berkongsi koleksi resipi terbaik yang anda boleh cuba dengan mudah. Semuanya dalam satu platform. Sertailah kami dalam pengembaraan selera, dan jelajahi kekayaan rasa yang hanya bisa Anda temui di Tanah Air kita. Selamat menjamu selera

Leave a Comment