Sedap! 10 Tempat Makan Tengahari di Putrajaya Best 2024

Modirosa

Hey korang! Kalau korang tengah jalan-jalan kat Putrajaya, jangan lupa nak cari tempat makan tengahari yang best-best.

Aku sebagai travel influencer expert, dah explore Putrajaya sampai tak tahu nak pilih mana satu!

So, saya nak kongsi dengan korang 10 tempat makan tengahari yang wajib korang cuba!

Makan Tengahari di Putrajaya

Korang dah tahu dah tempat makan tengahari di Putrajaya yang best ni?. Tak sabar nak try semua, kan?

Jangan risau, korang pasti puas hati makan di sini. Selain makanan yang sedap, korang juga boleh nikmati view cantik dan suasana yang menyenangkan.

1. Makan Tengahari di Putrajaya D’ Empangan Udang Galah Putrajaya (Tutup Permanen)

AlamatPresint 5, 62000 Putrajaya, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 11.00 pagi – 11.00 malam
Nombor Telefon+60122704304
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/uw4sJmyiYjU7FSJ3A

Restoran ‘makan tengahari di Putrajaya’: D’ Empangan Udang Galah sangat direkomendasikan oleh saya. Saya memiliki pengalaman yang menyenangkan saat makan di restoran ini. Pemandangan di sekitar restoran ini sangat indah, terutama saat malam hari dengan hiasan lampu-lampu yang terlihat menarik dari jembatan dan gedung-gedung di sekitarnya. Suasana di restoran ini juga sangat nyaman bagi saya dan keluarga.

Menu makanan di restoran ini sangat beragam dan harganya juga terjangkau. Saya sangat suka dengan tomyam dan nasi goreng yang disajikan di sini. Rasanya sangat lezat dan memanjakan lidah. Makanan yang disajikan di sini memenuhi selera saya dan keluarga.

Namun, ada beberapa kekurangan yang perlu diperhatikan. Layanan di restoran ini terkadang lambat, dan saya harus menunggu lama untuk mendapatkan makanan yang saya pesan. Selain itu, ada juga beberapa ulasan yang mengatakan bahwa daging yang disajikan di sini terlalu liat. Meski demikian, bagi saya pribadi, kualitas makanannya tetap mengesankan.

Secara keseluruhan, saya merekomendasikan restoran D’ Empangan Udang Galah sebagai tempat yang bagus untuk makan tengahari di Putrajaya. Pemandangan yang indah dan makanan lezat adalah keunggulan utamanya. Meskipun ada beberapa kekurangan dalam layanan, saya masih merasa puas dengan pengalaman makan di restoran ini. Bagi Anda yang ingin mencari tempat makan yang terjangkau dan nyaman di Putrajaya, restoran ini patut dipertimbangkan.

2. Makan Tengahari di Putrajaya Nasi Lan Kedah – Putrajaya

AlamatJalan Perak P15, Presint Diplomatik, 62050 Putrajaya, Wilayah Persekutuan Putrajaya, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 10.00 pagi – 8.00 malam
Nombor Telefon+60132405990
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/3SZroxAnKt17335b6

Restoran Nasi Lan Kedah di Putrajaya adalah tempat yang saya sangat sukai untuk makan tengahari. Makanan yang disajikan di sini adalah nasi kandar yang lezat dan enak. Saya sering memilih menu ayam goreng dengan semua kuah yang beraneka ragam, seperti kari dan sotong.

Salah satu hal yang saya suka tentang restoran ini adalah pelayanan yang baik. Pekerja di sini ramah dan cepat dalam melayani pelanggan. Ketika saya datang, mereka selalu dengan sabar membiarkan saya memilih lauk yang saya inginkan. Meskipun kadang-kadang restoran ini ramai, pelayanan tetap cepat dan efisien.

Tempat ini juga bersih dan nyaman. Restoran ini memiliki ruangan yang luas dan terawat dengan baik. Toilet dan surau juga tersedia bagi mereka yang membutuhkannya.

Hanya ada satu hal kecil yang perlu diperbaiki, yaitu harga makanan yang sedikit mahal terutama bagi mereka yang datang dalam jumlah besar. Saya harap harga makanan bisa sedikit diturunkan agar lebih terjangkau bagi semua orang.

Secara keseluruhan, saya sangat puas dengan pengalaman makan tengahari di Nasi Lan Kedah – Putrajaya. Makanan yang lezat, pelayanan yang baik, dan tempat yang nyaman membuat kunjungan saya selalu menyenangkan. Saya merekomendasikan tempat ini kepada siapa pun yang mencari makanan nasi kandar yang enak di Putrajaya.

3. Makan Tengahari di Putrajaya Restoran Selasih Putrajaya

Alamat1, Jalan P9b1/2, Presint 9, 62250 Putrajaya, Wilayah Persekutuan Putrajaya, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 7.00 pagi – 11.30 malam
Nombor Telefon
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/9k93sfwunDTpM8pG8

Restoran Selasih Putrajaya adalah pilihan yang baik untuk makan tengahari di Putrajaya. Saya sudah beberapa kali makan di sini dan kebanyakan makanan yang saya pesan memuaskan hati saya.

Salah satu hidangan yang saya suka adalah roti canai. Roti canai mereka sangat lezat dan kuah dhalnya juga enak. Saya biasanya pesan melalui Foodpanda dan selalu puas dengan pesanan saya.

Namun, satu hal yang perlu diperhatikan adalah pelayanan mereka. Kadang-kadang pelayanan di sini terasa lambat dan terkadang stafnya terlihat moody. Saya berharap Restoran Selasih Putrajaya dapat meningkatkan pelayanannya agar menjadi lebih cepat dan ramah.

Harga makanan di sini juga tergolong agak mahal. Meskipun rasanya memang enak, saya berharap harga bisa sedikit lebih terjangkau agar sesuai dengan kualitas makanan yang diberikan.

Satu lagi, restoran ini perlu meningkatkan kebersihan peralatan mereka. Saya pernah melihat beberapa gelas yang berdaki. Saya harap mereka dapat lebih memperhatikan kebersihan agar pengunjung merasa lebih nyaman.

Secara keseluruhan, meskipun ada beberapa kekurangan, Restoran Selasih Putrajaya adalah tempat yang bagus untuk makan tengahari di Putrajaya. Makanan mereka enak dan memiliki rasa autentik. Saya merekomendasikan restoran ini kepada siapa pun yang mencari tempat makan di Putrajaya.

4. Balqis Restaurant Putrajaya

AlamatLot G-08, Shaftsbury Avenue, Precinct 1, 62000 Putrajaya, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 10.00 pagi – 11.00 malam
Nombor Telefon+601700818408
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/TQ8MPYsmXzh4xGM18

Balqis Restaurant merupakan restoran yang terletak di Putrajaya. Saya baru-baru ini mengunjungi restoran ini untuk makan tengahari dan saya memiliki pengalaman yang menarik.

Pertama-tama, saya harus menyebutkan tentang hidangan Arab yang lezat di restoran ini. Mereka memiliki berbagai macam hidangan Arab seperti nasi kabsa, hummus, dan hidangan Yaman yang semuanya sangat lezat. Rasanya benar-benar autentik dan mengingatkan saya pada masakan Timur Tengah yang sebenarnya. Saya sangat merekomendasikan mencoba hidangan arab di sini.

Tidak hanya itu, layanan di Balqis Restaurant juga memuaskan. Meskipun ada beberapa ulasan yang mengatakan bahwa pelayanan cukup lambat, saya tidak memiliki masalah dengan itu. Stafnya sangat sopan dan ramah, dan mereka siap membantu dengan apa pun yang kita butuhkan.

Selain itu, restoran ini juga memiliki suasana yang nyaman dan bersih. Tempatnya cukup luas dan terasa sangat bernuansa Arab. Mereka juga memiliki beberapa dekorasi yang menarik yang menambahkan nuansa yang menyenangkan saat makan tengahari di sini.

Secara keseluruhan, saya sangat puas dengan pengalaman makan tengahari saya di Balqis Restaurant di Putrajaya. Hidangannya lezat, layanannya bagus, dan suasana restoran sangat menyenangkan. Saya pasti akan merekomendasikan tempat ini kepada teman-teman dan keluarga saya. Jadi, jika Anda mencari restoran Arab yang enak di Putrajaya, jangan ragu untuk mencoba Balqis Restaurant.

5. 🇹🇭 Thai Tomyam Kung Ayer@8 Putrajaya

AlamatJalan P8G, Presint 8, 62000 Putrajaya, Wilayah Persekutuan Putrajaya, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 12.30 tengahari – 10.00 malam
Nombor Telefon+60176905762
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/kCYQVH8MnvLyifGR6

Restoran Thai Tomyam Kung Ayer@8 di Putrajaya adalah tempat yang saya sarankan untuk makan tengah hari. Saya baru-baru ini mengunjungi tempat ini dan saya sangat terkesan dengan pengalaman saya.

Menu di restoran ini sangat beragam dan menarik. Saya menemukan hidangan Tomyam yang sangat lezat dengan rasa pedas yang pas. Selain itu, mereka juga menyajikan hidangan nasi campur dan hidangan Melayu yang lezat. Saya sangat menikmati hidangan tersebut dan rasanya sangat autentik.

Selain dari makanannya, tempat ini juga memiliki pelayanan yang baik. Staf di restoran ini sangat sopan dan ramah. Mereka dengan senang hati akan membantu Anda dalam memesan makanan dan memberikan rekomendasi yang baik.

Selain itu, suasana restoran juga sangat nyaman. Tempat ini luas dan terawat dengan baik. Mereka juga menyediakan tempat duduk yang nyaman untuk para tamu. Saya merasa santai dan nyaman saat menikmati makanan di sini.

Satu-satunya kekurangan yang saya temui adalah mereka hanya menerima pembayaran tunai. Dalam era digital ini, saya berharap mereka dapat menerima pembayaran melalui aplikasi QR pay atau melalui transfer online. Namun, ini tidak mengurangi pengalaman makan saya di restoran ini.

Secara keseluruhan, saya sangat merekomendasikan restoran Thai Tomyam Kung Ayer@8 di Putrajaya untuk makan tengah hari. Hidangan yang mereka sajikan sangat lezat dan suasana restorannya sangat nyaman. Saya pasti akan kembali ke restoran ini untuk mencoba hidangan lainnya.

6. Padi House Putrajaya

AlamatGaleria PjH, Presint 4, 62100 Putrajaya, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 11.00 pagi – 10.30 malam
Nombor Telefon+60126965421
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/mM4RYyBmU73Uyu7F9

Padi House Galleria Putrajaya merupakan tempat yang baik untuk makan tengahari di Putrajaya. Restoran ini mempunyai suasana yang menyenangkan dan makanan yang enak.

Saya pernah berkunjung ke sini beberapa kali dan pengalaman saya selalu menyenangkan. Makanan yang disajikan di restoran ini sangat enak dan beragam. Saya sangat suka dengan ayam goreng mereka, rasanya sangat lezat dan renyah. Nasi goreng mereka juga sangat enak, dengan rasa yang kaya dan bumbu yang pas.

Selain itu, pelayanan di sini juga cukup baik. Meskipun saya pernah mengalami sedikit keterlambatan dalam menerima pesanan, namun pelayanannya tetap ramah dan bersahabat. Staf di sini juga sangat informatif dan mereka dengan senang hati membantu menyarankan menu yang cocok.

Harga makanan di Padi House Galleria Putrajaya juga cukup terjangkau. Saya merasa mendapatkan nilai yang baik untuk uang yang saya keluarkan. Restoran ini juga memiliki suasana yang nyaman dan bersih, sehingga sangat cocok untuk makan bersama keluarga atau teman-teman.

Secara keseluruhan, saya sangat merekomendasikan Padi House Galleria Putrajaya sebagai tempat untuk makan tengahari di Putrajaya. Makanan yang enak, pelayanan yang baik, dan suasana yang menyenangkan membuat kunjungan ke restoran ini selalu menyenangkan. Saya pasti akan kembali ke sini di lain waktu.

7. Restoran Darussalam Presint 16 Putrajaya

AlamatNo 1-G, 2-G & 3-G, Jalan P16/1, Presint 16, 62050, Putrajaya, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 9.00 pagi – 11.00 malam
Nombor Telefon
Harga+60388614484
Directionhttps://goo.gl/maps/b8B92NqkzF5r4zeJ7

Saya baru-baru ini makan tengahari di Restoran Darussalam Presint 16 di Putrajaya. Restoran ini menawarkan hidangan mamak yang lezat dan variasi menu yang beragam.

Ketika saya datang, saya terkesan dengan pelayanan yang cepat dari para staf. Mereka sangat ramah dan membantu dalam mengatur tempat duduk. Meskipun restoran ini agak ramai saat itu, pelayanan tetap efisien.

Saya memesan nasi kandar, roti canai, dan teh tarik. Nasi kandarnya memiliki rasa yang kaya dan lezat. Ia disajikan dengan ayam goreng yang garing dan tekstur nasi yang sempurna. Roti canainya juga lezat, dengan lapisan yang renyah di luar dan lembut di dalam. Teh tariknya pun sangat nikmat, dengan busa yang halus dan rasa yang kaya.

Selain itu, restoran ini juga memiliki suasana yang nyaman dan bersih. Meja-meja dan lantainya selalu terjaga kebersihannya. Mereka juga memiliki ruang luar yang menyediakan tempat duduk tambahan bagi para pelanggan.

Secara keseluruhan, makan tengahari di Restoran Darussalam Presint 16 adalah pengalaman yang memuaskan. Mereka menyajikan hidangan mamak yang lezat dan memberikan pelayanan yang ramah. Harga makanannya juga terjangkau. Saya pasti akan kembali ke restoran ini untuk mencoba hidangan-hidangan lainnya. Jadi, jika Anda mencari tempat makan yang enak di Putrajaya, saya sangat merekomendasikan Restoran Darussalam Presint 16.

8. Restoran Gegey Putrajaya (Tutup Permanen)

AlamatNo 15&17, Jalan Diplomatik 1, Presint Diplomatik, 62000 Putrajaya, Malaysia
Waktu Operasi(Isnin tutup)
Selasa – Ahad : 12.00 tengahari – 11.00 malam
Nombor Telefon+60198809896
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/8cXLraT7cLo8CM6D8

Restoran Gegey Putrajaya merupakan destinasi yang baik untuk makan tengahari di Putrajaya. Restoran ini menawarkan variasi hidangan barat dan tempatan yang memuaskan selera pelanggan. Menurut pengalaman saya sebelumnya, makanan di restoran ini enak dan layanan yang cepat.

Salah satu hidangan yang disarankan adalah carbonara. Namun, dalam beberapa ulasan terbaru, beberapa pelanggan menyebutkan bahwa hidangan ini kurang berkuah dan rasanya kurang enak. Saya berharap restoran ini dapat memperbaiki presentasi dan cita rasa dari hidangan ini.

Selain itu, tempat ini juga menawarkan platter besar yang cocok untuk keluarga atau rakan-rakan yang berkumpul. Porsi hidangan ini cukup besar dan sangat terjangkau. Pelanggan juga menyebutkan bahawa restoran ini mempunyai suasana yang bagus.

Namun, ada beberapa catatan negatif yang disebutkan oleh beberapa pengguna ulasan. Beberapa pelanggan menyebutkan bahwa sambalnya terlalu pedas untuk mereka yang tidak tahan pedas. Selain itu, beberapa pelanggan juga mengatakan kebersihan toilet di restoran ini perlu ditingkatkan.

Secara keseluruhan, Restoran Gegey Putrajaya merupakan pilihan yang baik untuk makan tengahari di Putrajaya. Hidangan yang enak, layanan yang cepat, dan suasana yang bagus merupakan kelebihan dari restoran ini. Namun, restoran ini dapat memperbaiki beberapa aspek, seperti presentasi dan rasa hidangan tertentu serta kebersihan toilet. Jika Anda mencari tempat makan dengan hidangan barat dan tempatan di Putrajaya, maka Restoran Gegey Putrajaya patut Anda coba.

9. Umai Cafe Putrajaya

AlamatBangunan ANJUNG Alaf BARU, 62675, Wilayah Persekutuan Putrajaya, Malaysia
Waktu Operasi(Isnin tutup)
Selasa – Ahad : 9.00 pagi – 10.00 malam
Nombor Telefon+60133508121
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/sYZ1NagxRDXkTa6R6

Makan tengahari di Umai Cafe di Putrajaya adalah pengalaman yang memuaskan. Mereka menawarkan berbagai hidangan yang lezat dengan harga yang terjangkau. Salah satu hidangan yang patut dicoba adalah Nasi Goreng Thai. Nasi goreng ini memiliki rasa yang lezat dan kaya akan aroma rempah. Cucur Udang juga menjadi menu favorit di sini. Cucur udang nya garing di luar dan lembut di dalam dengan isian udang yang segar.

Saya juga mencoba Nasi Lemak Rendang Ayam dengan kedondong asamboi. Rendang ayamnya sedap dan beraroma, sedangkan kedondong asamboi memberikan rasa segar yang sempurna. Pelayanan di Umai Cafe juga layak dipuji. Pelayanannya cepat dan ramah. Meskipun restoran ini terkadang cukup penuh, pelayanannya tetap efisien. Satu-satunya kekurangan adalah seringnya lalat di area restoran. Semoga restoran ini dapat memperbaiki masalah ini di masa depan.

Secara keseluruhan, Umai Cafe di Putrajaya adalah tempat yang bagus untuk makan tengahari. Hidangannya lezat, pelayanannya baik, dan harganya terjangkau. Saya akan merekomendasikan tempat ini kepada teman-teman dan keluarga saya.

10. Mr. Kabab & Biryani (Putrajaya)

Alamat44, Jalan Diplomatik 3/1, Presint 15, 62050 Putrajaya, Wilayah Persekutuan Putrajaya, Malaysia
Waktu OperasiIsnin – Ahad : 11.00 pagi – 11.00 malam
Nombor Telefon+60388618989
Harga
Directionhttps://goo.gl/maps/T6AKvwXdEY4cbfq2A

Restoran Mr. Kabab & Biryani di Putrajaya adalah tempat yang hebat untuk makan tengah hari. Saya sangat terkesan dengan hidangan mereka yang sedap dan lazat. Staf di sini juga sangat sopan dan mesra.

Salah satu hidangan yang sangat saya sukai di restoran ini adalah burger untuk kanak-kanak. Rasanya sangat enak dan anak saya sangat suka. Kami juga mencuba daging patty buatan mereka sendiri, dan hasilnya sangat mengagumkan.

Saya juga ingin menyebut bahawa nasi Arab dan briyani di sini sangat sedap. Rasa briyani memang enak dan nasi Arabnya juga sangat berperisa. Selain itu, hidangan-hidangan tersebut disajikan dalam porsi yang besar dan layanan di sini juga cepat.

Tempat ini juga sangat selesa dan luas. Kami sekeluarga merasa sangat selesa ketika makan di sini. Restoran ini juga mempunyai AC, jadi kita tidak perlu risau tentang kepanasan.

Secara keseluruhan, saya amat berpuas hati dengan pengalaman makan tengah hari saya di restoran Mr. Kabab & Biryani di Putrajaya. Makanan yang sedap, tempat yang selesa, dan layanan yang baik membuatkan saya ingin datang lagi ke sini. Saya pasti akan mencadangkan tempat ini kepada rakan-rakan saya.

FAQ

1. Apakah waktu operasi bagi Restoran Gegey Putrajaya?

  • Waktu operasi bagi Restoran Gegey Putrajaya adalah dari jam 12.00 tengahari hingga 10.00 malam.

2. Bagaimana saya boleh ke D’ Empangan Udang Galah Putrajaya dari pusat bandar Putrajaya?

  • Untuk ke D’ Empangan Udang Galah Putrajaya dari pusat bandar Putrajaya, anda boleh mengambil teksi atau menggunakan kenderaan persendirian. Alamat tepatnya ialah Taman Botani, Presint 1, Putrajaya.

3. Adakah Restoran Selasih Putrajaya menyediakan hidangan vegetarian?

  • Ya, Restoran Selasih Putrajaya menyediakan hidangan vegetarian bagi mereka yang mempunyai diet makanan tertentu.

4. Berapakah range harga di Mr. Kabab & Biryani (Putrajaya)?

  • Range harga di Mr. Kabab & Biryani (Putrajaya) berada dalam lingkungan RM15 hingga RM35.

5. Adakah Nasi Lan Kedah – Putrajaya menyediakan perkhidmatan penghantaran makanan?

  • Ya, Nasi Lan Kedah – Putrajaya menyediakan perkhidmatan penghantaran makanan bagi mereka yang ingin menikmati hidangan mereka di rumah atau pejabat.

Kalau korang ada soalan apa pun, tanya je, saya sedia nak tolong. Jom, korang share pengalaman korang dan artikel ni dengan kawan-kawan yang lain.

Mesti diorang pun nak tahu tempat makan best kat Putrajaya ni!

So, selamat menjamu selera dan enjoy your food adventure in Putrajaya!

Bagikan:

Tags

Modirosa

Destinasi utama Anda untuk mendapatkan rekomendasi makanan terbaik dari pelusuk Malaysia! Dari Sarapan pagi, makan tengahari, hingga Makan Malam. Kami membawa Anda melintasi setiap negeri dan kota, mendedahkan rahsia kuliner tersembunyi. Tak hanya itu, nikmati juga ulasan jujur dari para foodie sejati. Kami juga berkongsi koleksi resipi terbaik yang anda boleh cuba dengan mudah. Semuanya dalam satu platform. Sertailah kami dalam pengembaraan selera, dan jelajahi kekayaan rasa yang hanya bisa Anda temui di Tanah Air kita. Selamat menjamu selera

Leave a Comment